Finance Innovation

Een revolutie binnen Credit Management

De huidige creditmanagement systemen zijn voornamelijk verouderde legacy systemen omringd door heel veel papierwerk in de vorm van dossiers. Kleine opdrachtgevers van credit management geven hun nog te innen vorderingen door op papier of email. Daarna gaat de behandelaar aan de slag om deze gegevens over te nemen in de traditionele ERP systemen. Veel informatie gaat vervolgens weer retour naar de opdrachtgever en de behandelaar gaat het arbeidsintensieve traject in met de debiteur. Concreet, veel extra (overbodige) handelingen en communicatie. Dat moet en kan anders.

Waar banken en verzekeraars al jaren de grote slag hebben gemaakt richting self service komt dit binnen de traditionele credit management maar lastig van de grond.

Reazon is erin geslaagd om een complete self service omgeving te bouwen. Hierin worden opdrachtgever en debiteur rechtstreeks aan elkaar verbonden door middel van slimme ICT credit management oplossingen. Geen overbodige over-type acties, directe (real-time) communicatie. De opdrachtgever zit hierdoor zelf achter het stuur. Hij kan hierdoor zelf bepalen hoe hij met de klant omgaat, bijvoorbeeld welk niveau hij kiest m.b.t. klantbehoud.

Natuurlijk is dit een cultuur verandering in credit management maar dat waren de eerst online bankomgevingen ook. Als een bank nu offline is of een bepaalde functionaliteit niet beschikbaar dan is dit nieuws, de klant van de bank kan niet meer zonder deze self service. De cultuur omslag bij de bank is al gemaakt. De revolutie binnen Credit Management is nu gestart.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *